Προνήπιο – Νηπιαγωγείο

Το προνήπιο και το νηπιαγωγείο θα είναι μια ομαλή, χαρούμενη εισαγωγή για την επόμενη σχολική βαθμίδα, καθώς θέτει τις βάσεις για την υπόλοιπη εκπαίδευσή του.

Νηπιαγωγείο

Προνήπιο & Νηπιαγωγείο

ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Προνήπιο για ηλικίες 4-5 ετών

Νηπιαγωγείο για ηλικίες 5-6 ετών

Μάθετε περισσότερα για το Νηπιαγωγείο μας

Προνήπιο

Στην ηλικία των 4–5 ετών πλέον η ομιλία του παιδιού είναι απόλυτα κατανοητή ενώ χρησιμοποιεί ενικό – πληθυντικό, προθέσεις, αόριστο και σχηματίζει προτάσεις τουλάχιστον τεσσάρων  πέντε λέξεων. Μπορεί να διηγηθεί γεγονότα, να κάνει σύντομες περιγραφές και να εκφράσει τα συναισθήματά του σε ικανοποιητικό βαθμό. Η άρθρωση του είναι σχεδόν τέλεια. Κινητικά, έχει πια κατορθώσει να περπατάει ρυθμικά και στις μύτες των ποδιών, τρέχει, στέκεται “κουτσό” για λίγα δευτερόλεπτα, ανεβοκατεβαίνει σκαλιά εναλλάσσοντάς τα δύο πόδια και γενικά έχει τον έλεγχο των κινήσεων του αφού γνωρίζει πια το σώμα του. Συνεπώς, είναι αρκετά αυτόνομο και μπορεί να ντυθεί και να ξεντυθεί με ελάχιστη βοήθεια.

Στο επίπεδο της λεπτής κινητικότητας, περιμένουμε να κρατά καλά το μολύβι του και να χρησιμοποιεί ψαλίδι, να αντιγράφει απλά σχεδία (π.χ. Κύκλος, σταυρός κλπ) και να ζωγραφίζει ανθρωπάκια, σπίτια, δέντρα και άλλα αντικείμενα που του είναι οικεία.

Γνωστικά, είναι πια σε θέση να αναγνωρίσει τα βασικά χρώματα, σχήματα και αριθμούς 1 – 10. Συγκρίνει μεγέθη και ποσότητες κατανοεί την πληθικότητα, ταξινομεί και ομαδοποιεί αντικείμενα με βάση κοινά τους  χαρακτηριστικά, αντιλαμβάνεται και ακολουθεί οδηγίες.

Δείχνει ενδιαφέρον για τη γραφή και την ανάγνωση και συνήθως μέχρι την ηλικία των 5 ετών κατορθώνει να αντιγράφει το όνομα του.

Time to relax after active games at the daycare

Νηπιαγωγείο

Στην ηλικία 5-6 ετών το παιδί έχει κατορθώσει να επικοινωνεί λεκτικά όχι μόνο για να εκφράσει τις ανάγκες ή τις επιθυμίες του, αλλά και γιατί θέλει να το κάνει. Αρθρώνει σωστά πιο περίπλοκες προτάσεις, χρησιμοποιεί τα ρήματα στον σωστό χρόνο και μέσω της ομιλίας εκφράζει συναισθήματα, απόψεις και προσδοκίες, κάνει φιλίες, λύνει τις διαφορές του με άλλους και διαπραγματεύεται. Είναι σε θέση να ακολουθήσει οδηγίες τριών ημερών τουλάχιστον και εργάζεται πλέον ικανοποιητικά για είκοσι λεπτά. Κινητικά, το παιδί είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, αφού μπορεί να τρέξει, να πηδήξει, να κάνει κούνια, ποδήλατο, τούμπες και να ισορροπεί στο ένα πόδι, ενώ έχει και πλευρική κυριαρχία (δεξί-αριστερό). Κατορθώνει, λοιπόν, να είναι απόλυτα αυτόνομο στο θέμα του ντυσίματος, του φαγητού και της στοιχειώδους υγιεινής (πλύσιμο χεριών, δοντιών κ.α.). Όσον αφορά στη λεπτή κινητικότητα, το νήπιο έχει τελειοποιήσει τη λαβή του μολυβιού, κόβει σχήματα με αρκετή ακρίβεια, βιδώνει και ξεβιδώνει, πλάθει οργανωμένα πλαστελίνη και γενικά ελέγχει πολύ καλά τα χεράκια του. Η συμπεριφορά του είναι κοινωνικά αποδεκτή, μοιράζεται τα παιχνίδια του και ζητάει βοήθεια όταν τη χρειαστεί. Αντιλαμβάνεται τον χρόνο και τον χώρο κάθε μέρα όλο και καλύτερα και γνωρίζει τα χρώματα και τα σχήματα. Λέει ποιήματα και τραγούδια, γράφει το όνομά του, μετράει και δείχνει ενδιαφέρον για την ανάγνωση και τη γραφή. Μπορεί και γενικά αρέσκεται στο να παίζει ομαδικά και ανταγωνιστικά παιχνίδια ακολουθώντας τους κανόνες.